Czwarty kwartał 2015, Audi rozpoczęło kolejnym wzrostem sprzedaży. W październiku, globalna sprzedaż koncernu zwiększyła się w porównaniu do października ubiegłego roku o 2,0 procent, osiągając wielkość blisko 149 200 wprowadzonych na rynek aut.
Szczególnie w USA (+16,8 procent) i na rynkach południowoeuropejskich, popyt na samochody z czterema pierścieniami w logo rozwijał się bardzo dynamicznie. Od początku tego roku, na zakup samochodu marki Audi zdecydowało się prawie 1 497 150 klientów, o 3,6 procent więcej niż przez pierwszych dziesięć miesięcy roku ubiegłego. Sprzedaż we wszystkich regionach świata przekroczyła wartości osiągnięte w analogicznym okresie roku 2014.
„Pomimo tego, że nowe Audi A4 w salonach pojawi się dopiero w tym miesiącu, w październiku sprzedaż nadal rozwijała się pozytywnie. To ponownie potwierdza, że nasz biznes jest oparty na solidnych podstawach” - mówi Dietmar Voggenreiter, szef marketingu i sprzedaży Audi AG. „Dzięki temu, jesteśmy na najlepszej drodze do osiągnięcia kolejnego rekordu.” Nowe A4, zarówno w wersji Limousine, jak i w wersji Avant, już w tym tygodniu pojawi się w salonach dealerskich w pierwszych krajach Europy. Jego premiera za Oceanem zapowiada się na rok 2016. Poprzednie wcielenie A4 było jak dotąd najlepiej sprzedającym się Audi na świecie. Do dziś, koncern z Ingolstadt sprzedał 2,4 miliona sztuk tego właśnie modelu. Nowe A4 będzie tę historię sukcesu z pewnością kontynuować. Firma oczekuje, że dzięki niemu notować będzie dalszy wzrost sprzedaży w segmencie pojazdów premium klasy średniej. Jeszcze zanim auto trafiło do punktów sprzedaży, wstępne zamówienia na ten model osiągnęły bardzo wysoki poziom. W minionych miesiącach z sukcesem wystartowały na rynku nowe Audi TT oraz nowe Q7. Sprzedaż obu tych modeli rosła również w październiku i w przypadku TT zwiększyła się o 79 procent (2400 pojazdów), w stosunku do analogicznego miesiąca roku 2014. Q7 natomiast osiągnęło wzrost rzędu 55,3 procent, do poziomu 7600 aut. Nowa generacja tego modelu będzie wprowadzana w najbliższych miesiącach również na duże rynki pozaeuropejskie. W segmencie aut luksusowych znacznie wzrosła sprzedaż Audi A6 (+5,2 procent, tj. blisko 24 500 egzemplarzy). Pośród dużych rynków zbytu Audi, w październiku ponownie motorem rozwoju okazał się być rynek Stanów Zjednoczonych. Audi of America zanotowało wzrost o 16,8 procent, do poziomu około 17 700 przekazanych klientom samochodów. Licząc od stycznia, sprzedaż wzrosła o 13,0 procent do poziomu 165 103 aut, co jest wynikiem dwa razy lepszym niż łączny wzrost amerykańskiego rynku pojazdów klasy premium. W Europie w szczególności Francja (+11,0 procent, 5495 aut), Włochy (+11,9 procent, 4602 samochody) i Holandia (+30,4 procent, 1619 pojazdów) oraz Polska (+42,9 procent, 819 samochodów) kontynuowały progres z minionych miesięcy. Również na półwyspie Iberyjskim Audi odnotowało wzrost. W Hiszpanii do rąk klientów trafiło 3380 aut, o 7,7 procent więcej niż przed rokiem. W Portugalii 881 sprzedanych samochodów dało wynik o 39,4 procent lepszy w stosunku do roku ubiegłego. Natomiast w Rosji, po wzroście we wrześniu, bilans sprzedaży w październiku 2015 był niższy niż w październiku 2014 (-17,9%, 2155 samochodów). Łącznie, w ubiegłym miesiącu, koncern z Ingolstadt sprzedał w Europie blisko 67 350 samochodów, o 3,4 procenta więcej niż przed rokiem. Sumując wyniki od początku roku, na rynek wprowadzono około 680 000 pojazdów marki Audi, co odpowiada wzrostowi o 3,8 procent. Klienci w Chinach odebrali w październiku kluczyki do 46 763 samochodów marki Audi. To o 2,8 procent mniej niż przed rokiem. W analogicznym okresie jesieni roku 2014, na rynek Państwa Środka zaczęły trafiać pierwsze egzemplarze produkowanego lokalnie modelu A3 Limousine, co przełożyło się na zwiększony popyt u chińskich dealerów Audi. Od stycznia do października tego roku, sprzedaż czterech pierścieni w Chinach utrzymywała się prawie na poziomie sprzed roku: nastąpił niewielki spadek, o 0,6 procent, do poziomu 461 174 samochodów. W tym samym okresie sprzedaż Audi wzrosła znacznie przede wszystkim w Australii (+19,0 procent, 19 079 aut) i w Korei Południowej (+11,1procent, 25 848 egzemplarzy). Skumulowana sprzedaż w całym regionie Azji i Pacyfiku wyniosła blisko 549 100 samochodów, co oznacza wzrost o 0,3 procenta w porównaniu z analogicznym okresem roku 2014.
Link do strony artykułu: https://uww.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/pazdziernik-2015-sprzedaz-audi-ciagle-rosnie